מרכזיית IP היא מרכזיה אשר מחוברת לטלפונים ולמרכזיות אחרות בחיבורי VOIP (כל החיבורים או הרוב המוחלט שלהם). במרכזיית IP העברת קול, וידאו וכדומה לא נעשים דרך חיבור רשת תקשורת רגילה (PSTN), אלא דרך קווי SIP Trunks, שהם למעשה חלק מרשת האינטרנט.
הפרוטוקול בו נעשה שימוש לצורך העברת המידע הוא פרוטוקול IP, ללא שימוש בפרוטוקולי טלפוניה מסורתיים. באמצעות טכנולוגיית VoIP ניתן להעביר דיבור באמצעות רשתות נתונים ורשת האינטרנט, על ידי קידוד דיגיטלי של תווי המידע והנתונים. הקידוד נעשה על ידי טלפוני ה- IP, בהם עושים שימוש הצרכנים, או על ידי מרכזיית ה- IP שאליה זורם כל המידע.
תקשורת VOIP נעשית בעלויות נמוכות לעומת התקשורת המסורתית, ויש בה גמישות רבה יותר מתקשורת טלפוניה מסורתית. מאידך, מאחר שהקשר עם רשת התקשורת של הארגון היא אינהרנטית, יש להקדיש תשומת לב מיוחדת כדי להבטיח את בטיחות המידע והתקשורת. השימוש במרכזיות IP הולך וגובר, כמו גם השימוש בחיבורי VOIP, אשר נתמכים על ידי המפעילים השונים. במקרים בהם מרכזיות מהדור הקודם אינן כוללות תמיכה מובנית בחיבור לטלפונית IP, החיבור לטלפוניה נעשה דרך מתאמים חיצוניים ייעודיים.
מרכזיות ה-IP מכילות בדרך כלל שילוב חומרה ותוכנה (All-In-One-Box), והן עושות שימוש מובהק בפרוטוקולים SIP ו- H323.
כיצד מרכזיית IP מסייעת לשיפור הארגון שלכם?
- הפחתת עלויות משמעותית בהוצאות התקשורת באמצעות התקשרות פנים ארגונית, בין סניפים בארץ או בחו"ל ללא עלות.
- איחוד כל דרכי התקשורת וערוציה ( Unified Messaging) לפלטפורמה אחת נגישה ונוחה, אשר יובילו לחיסכון משמעותי של זמן וכסף.
- נגישות משופרת של המערכת, בעקבות מגוון דרכי הגישה, לפניות של לקוחות.
- דוחות ביצועים ופעילות של המערכת יאפשרו ניתוח מתמיד של אופי התנועה והיקפה, כלי חשוב בהגדרת מבנה מערכתי ותכנון שינויים.